31 aug. 2011

#97 Hatt (111 av 365)

Jag tycker ju som nog de flesta har märkt om att fotografera.
På min svensexa försågs jag med ett Fotobingo runt halsen och en gigantisk blå cowboyhatt på huvudet.
Målet var att jag skulle bege mig ut i centrala göteborg och lyckas samla ihop kryss i min bingobricka tills det blev en hel rad. Jag var tvungen att leta upp motiv själv och även lösa fotograferingen på egen hand genom att fota själv, eller be någon föbipasserande att ta en bild.
På rutan fanns många mer eller mindre omöjliga uppdrag. Jag skulle bland annat krypa över ett övergångsställe, bli fotat tillsammans med en fisk, bli sminkad, bli fotad tillsammans med en kändis, ha vatten upp till knäna m.m.
När jag står och försöker utföra ett av uppdragen på bingobrickan, ser jag plötsligt Peter Siepen promenera förbi på andra sidan gatan. I början är jag något avvaktande. Men efter att ha frågat mina kompisar om jag inte kan få ett extra kryss på brickan om jag dessutom byter hatt med Peter Siepen springer jag ifatt honom och förklarar artigt (men möjligtvis något sluddrigt) om det fanns en möjlighet att vi kunde bli fotograferade tillsammans och desstuom kanske byta hatt på bilden.
Peter var väldigt trevlig, ställde glatt upp på min fotosession och berättade att vi var dagens tredje svensexegäng som han träffat på.

Tack Peter om du någon gång läser detta för att du ställde upp och förgyllde min svensexa.
/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar