4 apr. 2011

#99 Hobby (75 av 365)

Min stora hobby är Geocaching
En blandning av skattjakt och gps-orientering.
Det går ut på att med gpsen till hjälp lyckas finna gömda behållare innehållande en liten loggbok där man skriver in sitt namn och datum. Därefter registrerar man sitt besök på webbsidan geocaching.com som också håller reda på hur många man hittat och vilka man har kvar.
knappa 1500 burkar har jag hittat hittills och förhoppningsvis blir de betydligt fler allt eftersom.
Gömmorna finns över hela världen och oftast närmare där man bor än man kan tro.

4 kommentarer:

  1. låter som en spännande hobby....

    SvaraRadera
  2. Håller med det låter hur spännande som helst. Ska nog också se till att göra det ska in på sidan och regestrera mig. Tack för tipset :)
    Monica

    SvaraRadera
  3. Det är så fantastiskt att hela tiden få höra om sådant som jag inte hade en aning om.
    Nu måste jag ju informera mig lite mer.
    Tack för det.
    :)

    SvaraRadera
  4. Det där har jag både hört och läst om...verkar så spännande..

    SvaraRadera